Bir heves açılıp bir sukût-u hayalle kapanan dergiler ormanında yedinci sayımızla sizlerleyiz. Altı sayıdır derdimiz her şeyin, her kelimenin politik bir enstrümana dönüştüğü bu mahallede hiçbir ideolojinin, hiçbir tarafın taraftarlığını yapmayan kelimelerle serinleyebileceğimiz bir parça gölgelik inşa edebilmek.
Bu bağlamda Bünyamin Aydemir ülke olarak son yıllarda fazlaca unuttuğumuz bir kelimeyi hatırlatıyor bize: diyalog… Ömer Faruk K., Polonyalı yazar Mro-zek’in “Terzi” oyunundan yola çıkarak sesimize karışan “öteki sesleri” kısıyor. A.Samed Kahraman sessiz yığınların gölgesinde nefes almaya, varolmaya çaba-layan Sandra’nın hikâyesini, “İki Gün Bir Gece” filmini, anlatıyor, sonunu da yazmaktan kaçınmayarak. Raşid Aslım, Haliç’in kıyısından hayatın hüzünlerine bir sandal itekliyor. Nihal Yormaz bizi Paris sokaklarından Picasso’nun hayatına varacağımız bir yolculuğa çıkartıyor. Veysel Gökberk Manga dünyaya bir kadrajın arkasından bakanlarla onu kelimelerle görüp anlamlandırmaya çalışanları muka-yese ediyor. Selçuk Küpçük müziğin protest tarafına ve protest müziğin köklerine eğiliyor. Şahin Torun fırtınalı, sıra dışı bir hayat yaşamış İsabelle Eberhardt ya da nam-ı diğer Si Mahmood Essadi’yle tanıştırıyor bizi. Sadık Yemni’yle vehmin dis-topik yamaçlarına tırmanıyoruz. Gökhan Ergür, şair Furkan Çalışkan’ın ikinci şiir kitabı “Savunma Sanatları”nı indiriyor raftan. Mehmet Kökrek, Osman Hamdi Bey’in meşhur tablosu “Kaplumbağalar ve Adam” ya da bilinen adıyla “Kaplum-bağa Terbiyecisi” üzerine alternatif bir yorum getirmeye çalışıyor. Onur Akbaş, Birinci Dünya savaşında Britanya saflarında Filistin cephesinde savaşmış şair Sie-gfried Sassoon’un günlüklerinden haberdar ediyor bizi. Son olarak mimar Emre Arolat’la mimari eksininde İstanbul, Sancaklar Camii, TOKİ ve birçok konuyu masaya yatırdığımız nitelikli bir sohbetimiz karşılayacak sizi.
Ve Yaşar Kemal… Dergiyi yayına hazırladığımız saatlerde aldık haberini. Bu sayıda yer verdiğimiz konuşma “Türkiye Defteri” dergisinin Şubat 1974 tarihli dördüncü sayısında yayımlanmış. Röportajlar İstanbul Üniversitesi Edebiyat Fa-kültesi Sosyoloji Bölümünde “Eşkiyalık” konusunda tez hazırlayan Ferit Güneri tarafından 1973 Mart’ında gerçekleştirilmiş. “İnce Memed” romanıyla eşkiyayı bir halk kahramanı olarak tasvir eden Yaşar Kemal ve “Rahmet Yolları Kesti” ile buna karşı çıkan Kemal Tahir’in “eşkiyalık üzerine” görüşlerini karşılaştırmak im-kânı bulacaksınız.
Serinlikler dileriz…
Not: Yazılarınızı [email protected] adresine gönderebilirsiniz.
Siyah Sanat


